Je zou zeggen dat er op de tweede verdieping van het Klavier wel wat kunde en intellect aanwezig zou moeten zijn maar de vraag ’Hoe zou u zelf behandeld willen worden?’ kan men daar niet beantwoorden. Adverteren dat men er voor de inwoners en bedrijven is, doet men wel maar daar blijft het dan ook bij.
Paspoorten, rijbewijzen et cetera is grotendeels geautomatiseerd en de weinige handelingen die nog nodig zijn, worden keurig netjes door de begane grond en eerste verdieping afgehandeld. Wordt het wat moeilijker, bijvoorbeeld een simpel WOO verzoek (of twee) dan krijgt men weer eens last van het KOMO zak syndroom (minder transparantie) en raakt men de weg of iets anders kwijt.
Volgens het laatste bevolkingsonderzoek, waar men voor de zoveelste keer weer iets van ging leren, is het vertrouwenspercentage in de tweede verdieping rond de 20% en daarmee ver onder het landelijk gemiddelde.
Ook deze ’kwaliteit’ van de organisatie hoort bij de waardering van uw leefomgeving en is van invloed op de WOZ aanslag. Knibbel, knabbel, knuisje, wie knabbelt er aan uw huisje is in dit geval de lokale belastingheffer die mede door de jaknikkers uit onze gemeenteraad een vorm van struikroverij op uw portemonnee pleegt. Mijn advies: fors bezwaar aantekenen.
Veel succes.
Beste groet,
Maarten Verschure